Mendie-on-the-road.reismee.nl

Het is begonnen!!

Op aanraden van sommigen en omdat de familie het zo leuk vindt, ga ik toch maar proberen een site bij te houden ;) Ik beloof niks, dus als er straks ineens dikke radiostilte heerst hier..dan heb ik geen zin meer!

Zoals de meesten ondertussen weten was mijn visum voor zowel Rusland als Mongolie niet op tijd binnen en kon ik dus na een heel leuk weekendje Berlijn weer terug naar Nederland. Nou had ik vóór Berlijn wel alvast een ticket geboekt naar Sint-Petersburg, omdat ik dacht dat ik 1 november mijn visa toch wel uiterlijk binnen zou moeten hebben. Dat werd dus weer stressen op het allerlaatste moment..vanmorgen met pap en broertje Tom eerst naar Den Haag gereden om mijn paspoort op te halen en daarna meteen door geknald naar Schiphol! Uiteindelijk is het allemaal net goed gekomen en ben ik na een hele korte tussenstop op Stockholm geland in Sint-Petersburg!!
Bij de luchthaven heb ik maar een taxi gepakt, omdat ik echt geen wegwijs kon uit de borden en straatnamen en ik was te moe om het openbaar vervoer te gaan uitproberen. De taxichauffeur sprak geen woord Engels, dus dat waren 40 hele gezellige minuten richting mijn hostel ;) Ik heb wel alvast een beetje rond kunnen kijken en het ziet er veelbelovend uit!
Er ligt een beetje sneeuw, maar het is nog niet echt koud..een beetje wintersportachtig. De echte kou zal straks pas komen, maar gelukkig ben ik goed voorbereid met mijn thermo-ondergoed ;)

Ik had een heel leuk hostel geboekt (op aanraden van Menno) waar één meisje wel Engels spreekt en die mij gelukkig heeft kunnen helpen met van alles. Zij heeft voor mij ook mijn treinticket naar Moskou geboekt. Helaas is dit maar van korte duur, want door een administratiefoutje kan ik hier maar één nachtje verblijven en moet ik dus morgen op zoek naar een ander hostel haha! Er zitten er hier genoeg, dus dat zal wel goed komen..
Verder ga ik morgenavond naar het Mariinsky Theater, waar een voorstelling van Romeo & Juliet speelt en dat schijnt echt een aanrader te zijn in een heel mooi gebouw, dus ik ben benieuwd!
Over een paar dagen vertrek ik met de nachttrein dus naar Moskou, vanuit waar ik een ticket koop voor de trein richting Irkoetsk, dat is mijn enige stop, daarna zal ik verder reizen richting Mongolie. Dan zal ik nog een verslagje sturen voordat ik een paar dagen in de trein zit.
Ik heb trouwens bijna overal wifi, dus voor de mensen die willen skypen: mendie.de.laat :)
Mijn normale nummer gebruik ik ook gewoon, dus zelfs whatsapp gaat gewoon door!

Tot het volgende verhaaltje!!

Reacties

Reacties

Lisa

Ik ben echt super trots op je! Dat het maar een mooie ervaring mag zijn. Xxx

Alechandraaa ;)

Heel leuk om te lezen!! Blijven doen..:))
ik ben fan! Aangezien ik zelf al (bijna) flauw val van n weekend buiten schijndel vind ik deze verhalen erg boeiend!! X

rick sharon en kids

meiske heeeel veel plezier we gaan je volgend, leuk!!
liefs xx

Eefje

Leuk! Ik volg je! :)

Auke

Nu al goed bezig, Men!! :) Tot het volgende verhaal dan maar ;) xxxx

Lois

Super leuk men! gaat helemaal goed komen. Ik blijf je volgen, dus blijven schrijven.. !
Geniet ervan hè!

Miranda Meulenbroek

Hey Mendie veel plezier. Ik vond beide steden echt sper. In sint petersburg is een rondvaart met een boot ook erg mooi. En niet vergeten de hermitage te doen. Je hebt een hele mooie kerk in sint petersburg ( kerk op t bloed van de verlosser) die moet je dan ook even van binnen bekijken is helemaal met mozaiek. Ik vond hem mooi. Mocht je in de gelegenheid zijn dan ook ff een buitenpaleis bijv Peterhof doen. Zijn megamooie sprookjes paleizen. En in Moskou ook de wapenkamer doen die in het Kremlin zit. hebben ze Fabrege eieren en heel veel zilver en goud. En het warenhuis even bekijken wat op het rode plein zit. Maarre vooral veel plezier.

Bart

Heel goed Mendie... Lekker een blog bijhouden en ons jaloers maken!!
Heeeeel veel plezier! We gaan je missen!

X
Bart

Michiel

Haha top! Ben erg jaloers! Geniet ervan!

Milou

Zou leuk zijn als we je een beetje kunnen volgen vanuit Nederland :)! Have fun en tot je volgende verhaal.
X Milou

Elke

Hey Mendie!
Super leuk dat je een site bij gaat houden! Ga je verhalen zeker volgen. Je familie zal blij zijn als ik dit zeg want je moet ze eigenlijk echt blijven schijven! Ben nu al namelijk super blij met de verhalen die we hebben geschreven op reis ;)
Have fun in Russia en je thermo ondergoed zal je zeker nodig hebben in Mongolie :)
Enjoy!!

Kuss Elke

papa

Ok men...goede start goed dat je ons toch ook zo op de hoogte kan houden van je ervaringen. Vell reisplezier nog en tot gauw.

mama

Hoi Men... super fijn om je reisverslagen te lezen,
zo reizen we een beetje met je mee.
Veel reis plezier en take care meisje. (kan het niet laten he)

een super trotse moeke...XXXXX

Jeff V

Hey meiske... Tof!
Leuk om je reisverhalen te lezen, ik blijf je volgen.
Ben ook wel heel jaloers hoor.... Pfff
Heel veel plezier jij, geniet van elke minuut :-)
En goed op jezelf passen he..
Jeff X

tante Betsie

hey mendie..wij gaan je ook volgen ,en je reisverslagen lezen ( kunnen we ook een beetje meegenieten).Wij wensen je nogmaals veel reisplezier en,geniet er van!!!Groetjes van uit Schijndel,Oom Ad en Tante Betsie.

Eva

Jaaa leuk Mendie!! Ik word ook een trouwe volger dus blijf maar leuke verhaaltjes schrijven :)

ome willy en tante henny

heej mendieke,wat goed van jou zeg,we blijven ook op de hoogte,zul je wel uit kijken?en voorzichtig he?heel veel plezier,en geniet ervan,houdoe war,kusjes van ons

Marjan Visser (vriendin van je ma weet je nog ? )

Hoi Mendie ik probeer je ook te volgen erg leuk en geniet ervan meid !! Groeten

mama

Fijn dat je gelijk een berichtje deed bij aankomst in Irkutsk, en dat alles goed met je gaat. Mooie foto's ook. Veel plezier met honden sleeen morgen en succes met drinken van Yakmelk. Jakkesssss. Maar hoort er allemaal bij he cultuur beest. Ben erg benieuwd hoe de trein reis tot nu toe bevalt. Geniet ervan meisje.....
XXXXX

Tante Stien

Wat fijn dat we zo ook de andere culturen kunnen volgen
dat doet ons goed !!!
Mendie heel veel lol en leuke ontmoetingen met mensen en beesten groetjes.

leo en jose spanje

Hoi Mendie we hoorden van je ouders over de reis.
We zullen je volgen en wensen je veel plezier en leerzame momenten toe.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!