Mendie-on-the-road.reismee.nl

Mendie @ Manly

Het heeft lang geduurd, maar hier dan toch eindelijk een update van mijn werkende leven in Australië. Er was ook één of andere storing op mijn website, waardoor ik niks kon posten en bijna alle reisverslagen zijn verdwenen. Gelukkig heeft mijn moedertje alles netjes bewaard!

Nu heb ik dan eindelijk een plek gevonden waar ik voor langere tijd wil wonen en werken. Tijdens de eerste week in Sydney met Jon had ik besloten te gaan settelen in Manly, een buitenwijk van Sydney aan de andere kant van de beroemde Sydney Harbour Bridge. Via een informatiecentrum in Manly had ik lucht gekregen van een hostel in Collaroy, een kleine 10 minuten van Manly af met de bus. Ik besloot dat dat mijn eerste stop ging worden. Helaas voor mij was er bijna niemand in het hostel en zat ik in de inmiddels wel bekende verlatingsdepressie, omdat Jon en ik afscheid hadden genomen. De eerste paar dagen na het vertrek van je reismaatje zijn altijd moeilijk weet ik inmiddels. Na twee dagen zielig doen en films kijken in bed, besloot ik dat het toch echt tijd werd om op banenjacht te gaan. In Collaroy was echt niks te doen, dus ik besloot al snel dat ik naar Manly moest met mijn CV’s. Ik ben werkelijk OVERAL naar binnen gegaan met de vraag of ze mensen zochten en heb mijn CV achter gelaten.
Nu heb ik natuurlijk de meeste ervaring in de horeca en het bleek dat ze daar ook de meeste mensen in zochten. Je moet dan wel een RSA cursus volgen wat staat voor Responsible Service of Alcohol. Dikke onzin, want je moet hiervoor naar de stad en het kost je ruim 100$ om je certificaat te halen. Dit kan in één dag en werkelijk iedereen slaagt, want ze zeggen de antwoorden gewoon voor. Toch maar besloten om het te doen en mijn kans op een baan te vergroten. En jawel..een dag later had ik mijn eerste trial (proefdag) bij WhiteWater, een redelijk chic restaurant aan de boulevard. Ik voelde me hier niet helemaal thuis, maar ik werd wel aangenomen en ik dacht beter iets dan niets. Een week later kreeg ik een telefoontje of ik niet ook een trial wilde doen bij Insitu. Dit restaurant/cocktailbar zit recht tegenover mijn hostel, ideaal dus. Zaterdagochtend om 10 uur begon mijn trial, om 11 uur was ik aangenomen en ik draaide die dag ook maar meteen een dubbele shift. Ik voelde me hier meteen helemaal thuis! Super leuke collega’s en een leuke formule. Overdag kun je er ontbijten en lunchen en ’s avonds is er live muziek en kun je er pizza’s, tapa’s en heeeele lekkere cocktails krijgen. De Apple Crumble en Espresso Martini’s zijn favoriet!

Het plan was eerst om ook maar meteen zo snel mogelijk een kamer te vinden. Om wat meer zekerheid te hebben en ook wat geld te sparen besloot ik toch maar eerst in een hostel in Manly te gaan zitten en daar zit ik nu na bijna twee maanden nog.
Mijn hostelkamer heeft 8 bedden waarvan de meeste meiden net als ik langer blijven en sommige bedden wisselen nog wel eens. We hebben een goede band samen en al is het af en toe een kippenhok, het is ook wel weer heel gezellig. We gaan regelmatig op stap, filmavondjes of we koken samen. Het hostel ziet er verder echt niet uit, maar gelukkig werk ik zo’n 40/50 uur in de week en hoef ik er dus niet zoveel te zijn. Ik heb een deal met de manager dat ik op maandagen (als Insitu gesloten is) het hostel poets van 6 tot 18 uur, zodat ik geen huur hoef te betalen. Ik eet vaak op het werk wat me ook weer geld uitspaart, dus alles wat ik verdien gaat eigenlijk recht naar mijn bank. Ik heb een Australische bankrekening afgesloten, zodat ik telkens mijn geld kan storten. Je kunt dus wel stellen dat ik mijn leven hier nu aardig op de rit heb.

In mijn eerste weken hier hoorde ik dat Brian (onze Nieuw-Zeeland lifter) in de stad zou zijn. We spraken af in Sydney om wat te eten en voordat ik het wist was ik met hem in een meditatiesessie van twee uur beland. Aparte ervaring, maar goed er hoorde wel gratis eten bij dus deze arme backpackers was snel tevreden. Het was ook heel grappig om Brian weer te zien en bij te kletsen. We hebben nog even een drankje gedaan en toen was het tijd om terug naar Manly te gaan. We stonden net lang genoeg bij de bushalte te wachten om een griet haar hakken uit te zien schoppen zodat ze een andere griet een betere hoek kon verkopen. Dat beschrijft het uitgaanscentrum Kings Cross wel zo’n beetje..
Na 3 weken kwam Jon alweer terug van haar avontuur in de Outback en het Great Barrier Reef. Ze kwam me opzoeken in Manly met Annabel (meisje dat we op Fiji hadden ontmoet). We hebben de eerste avond een drankje gedaan en bij kunnen kletsen. Jon had super mooie verhalen en foto’s, dus ik moet ook zeker wat tripjes gaan maken in Aussie in de toekomst. De tweede avond zijn we lekker gaan eten bij Jimmy, mijn nieuwe beste maat hier in Manly die ik heb leren kennen via Insitu. Inmiddels werkt hij daar niet meer, maar ik zie hem regelmatig. Toen hij een paar weken geleden voor een weekendje in Bondi was, heb ik zelfs op zijn appartement gepast. Wat een vertrouwen in een backpacker die hij nog maar net kent!
Na twee nachtjes was het tijd om écht afscheid te nemen, want Jon ging terug naar Bangkok om vanuit daar eindelijk met Bart samen te gaan reizen. Keek ze al zo lang naar uit en volgens mij hebben ze het heel goed naar hun zin!

Mijn dagen hier in Manly vliegen voorbij. Ik werk dus vooral veel en ga heel veel hardlopen door de mooie parken en langs het strand. Ik geniet echt met volle teugen en voel me hier helemaal thuis. Ik breng veel tijd door met collega’s en kamergenoten en heb het super naar mijn zin! De winter in Aussie staat gelijk aan mooie Nederlandse lentedagen en dat betekent soms in korte broek naar buiten. Ik kan niet wachten tot de zomer..lekker surfen en festivalletjes op het strand. Ik weet dat ik weinig van me laat horen, maar ik zit nu ook zo in een ander ritme. Dat betekent natuurlijk niet dat ik niet aan jullie denk.. Hopelijk heb ik over een tijdje een eigen plek en kunnen jullie me op komen zoeken haha! Ik mis jullie!

p.s. Lieve mam, nog een keertje super bedankt voor de spulletjes van thuis. Het is zo fijn om een keer andere kleren te dragen en parfum.. wauw, wat een luxe! En oh ja.. de drop was er zo doorheen! XXX

Reacties

Reacties

Milou

He Mendies,

Leuk om te lezen dat je helemaal gesetteld bent daar en het goed naar je zin hebt! Geniet ervan en tot je volgende verhaal :).

Groetjes,
Milou

Maria van de Wiel

Hoi Mendie,
Leuk verhaal weer en wat fijn dat je nu een leuke baan hebt gevonden. Werk ze de komende tijd en ik wacht je volgende verhaal weer af.
Groetjes, Maria

Bart

Ha Men,

Weer een lekker verhaaltje.
Ge bent dus lekker aan t inburgeren daar.
De komende maanden hoeven we je dus nog niet thuis te verwachten.
Misschien maar eens in de kerstvakantie 2 weken naar Australië komen ;)

Xx

Marion

Tja, wat zal ik zeggen, het is nu echt een ander verhaal. Ik heb al die tijd genoten van al die mooie plekken waar langs je ons als lezer voerde, leek een beetje of ik zelf op reis was, dat was fantastisch en o zo leuk om te lezen. En nu is het avontuur wel zo'n beetje verdwenen, ik vind dat persoonlijk wel jammer maar kan me heel goed voorstellen dat jij het nu wel even lekker vindt. Het klinkt alleen allemaal best definitief en daar wordt ik dan weer een beetje droevig van, stel je voor dat je daar blijft "hangen". Maar zover is het nog lang niet, dus vooruit met de geit, er tegen aan en geniet van jouw tijd aan de andere kant van de wereld.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!